Pressemeddelese

København d. 17. november 2016

Rimelig.dk er navnet på en ny dansk webtjeneste, som udfordrer de etablerede prisportaler med øget gennemsigtighed og hensyn til brugerne.

Danskerne har taget sammenligningstjenesterne til sig og sparer penge som aldrig før. Men forbrugerne bliver ofte negativt overraskede over tjenesternes brug af ufine tricks og pågående telemarketing.

Det mener Jacob Langvad Nilsson, som er grundlægger af den nye danske sammenligningsportal Rimelig.dk. Websitet er netop gået i luften med et enkelt og brugervenligt design, som hjælper forbrugerne med at spare penge på banklån, boliglån, billån, forsikringer, internet bredbånd og mobilabonnementer. Flere produktkategorier vil løbende blive tilføjet.

Rimelig.dk giver forbrugerne et tiltrængt overblik i en til tider ufremkommelig jungle af produkter og priser. På den nye prisportal er produkterne sorteret på en måde, så forbrugeren med et enkelt klik selv kan vælge, om priserne skal sorteres efter pris eller efter kundetilfredshed baseret på tidligere kunders anmeldelser hos TrustPilot.

”Rimelig.dk er et gratis værktøj, som giver forbrugerne en større gennemsigtighed i jagten på det perfekte produkt til den bedste pris,” siger den danske iværksætter bag Rimelig.dk, Jacob Langvad Nilsson. Han driver i forvejen den digitale konsulentvirksomhed Navy Digital med hovedkvarter i København.

Jacob Langvad Nilsson mener, at markedet for prisportaler trænger til nytænkning. Ofte oplever man, at de etablerede prisportaler favoriserer de produkter, som de selv tjener mest på.

Hos Rimelig.dk garanterer Jacob Langvad Nilsson, at kunderne slipper for irriterende opkald fra påtrængende sælgere. I stedet bruger medarbejderne hos Rimelig.dk tiden på at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden og derved hjælpe forbrugerne med at finde de bedste priser.

”Rimelig.dk er et lille firma i sammenligning med de eksisterende firmaer på markedet. De har millioninvesteringer i ryggen og hundredvis af ansatte. Så det bliver Davids kamp mod Goliat, men jeg fornemmer, at de danske forbrugere har lyst til at prøve noget nyt. Hos Rimelig.dk er ambitionerne tårnhøje. Vi gør os umage med at give kunderne en god oplevelse, når de sparer penge. Og vi garanterer, at kunderne ikke hænger på os bagefter med pågående telefonopkald.”

For yderligere kontakt:

Rimelig.dk