Ofte stillede spørgsmål

Få svar på dine spøgsmål til mobilabonnementer. Hvis du ikke finder svaret her, er du velkommen til at kontakte os
  • Hvad er det bedste mobilabonnement?

    Det bedste mobilabonnement for dig er det mobilabonnement der bedst passer til dine faktiske behov. Hvis din mobilpakke er for lille, løber du tør for minutter og data, mens hvis den er for stor så betaler du overpris for noget du ikke har behov for. Brug guiden i toppen af denne side til at finde frem til det bedste mobilabonnement baseret på dine behov. Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig.

  • Hvad er forskellen på mobilabonnementer?

    I dag er et mobilabonnement ikke længere blot en kombination af tale og SMS’er. De typiske mobilabonnementer i dag har mange flere ydelser inkluderet i pakken. Jo, overordnet set er et mobil abonnement en defineret mængde af taletid og SMS’er, men derudover er også en mænge data trafik målt i gigabytes (GB) inkluderet i tilbuddet. Derudover er ekstra tjenester som musik, spil og streamingtjenester blevet en populær måde hvorpå mobilselskaberne forsøger at differentiere sig fra hinanden og tiltrække kunder. Med andre ord er grundproduktet for alle udbydere på denne side det samme: en kombination af taletid, SMS/MMS’er, og data. Derimod er det de ekstra services som udbyderne tilbyder som skiller abonnementerne ad.

  • Hvor meget data har jeg brug for?

    I dag kommer stort set alle mobilabonnementer med en mængde data inkluderet. Forbrugernes dataforbrug er også stødt stigende. Du bruger data når du bruger Facebook og andre apps, sender emails, eller blot surfer på nettet. Derfor er datamængden som er inkluderet i pakken et vigtigt og godt sammenligningsparamenter når du skal finde det bedste mobilabonnement for dig. Hvis du ser film på din mobiltelefon har du brug for et abonnement med væsentlig flere gigabytes, end hvis du primært bruger den til telefoni og emails. Brug guiden på toppen af denne side til at finde frem til et abonnement som passer til dit behov.

  • Hvilket mobile netværk skal jeg vælge?

    Som udgangspunkt er 3G netværket defacto standard. 4G er generationen, som kom efter 3G, er den hurtigste netværksforbindelse du kan opnå over mobilnetværket. Du vil bilve glad for at vælge 4G over 3G hvis du har et normalt, stort behov for en hurtig dataforbindelse. Når du er på farten går din dataforbindelse over mobilnetværket. Det er selvfølgelig kun mobiltrafikken som tæller imod dit dataforbrug. 4G kommer i et par forskellige versioner hvoraf den hurtigste version som er på markedet i dag hedder 4G LTE. Den næste version, 5G kommer på gaden engang omkring til år 2020!

  • Skal jeg vælge et mobilabonnement med musiktjenester & film inkluderet?

    Musik- og filmtjenester er stigende populære ekstra service som danskerne er begyndt at tilvælge i deres mobilabonnementer. Nogle teleselskaber har udviklet deres egen musikstreamingtjeneste mens andre tilbyder fri musik fra etableret tjenester såsom Spotify. Et Spotify abonnement koster alene 99 kr. om måneden hvis du køber det separat, så der kan være penge at spare ved at inkludere det i et mobilabonnement! Hvis du i forvejen betaler til en musik eller filmtjeneste kan der være penge at spare ved at købe et mobilabonnement hvor dette er inkluderet i forvejen.

  • Skal jeg vælge et mobilselskab med høj kundetilfredshed?

    Okay, det var et retorisk spørgsmål! Udover mængden af taletid og andre forbrug er en vigtig paramenter niveauet af kundeservice fra teleselskabets side. Der er ikke noget mere frustrerende end at føle sig fanget i et abonnement hos et teleselskab som ikke behandler deres kunder ordenligt. Derfor har vi inkluderet forbrugeranmeldelser ud fra hvert produkt på denne side så du nemmere kan vælge en udbyder som andre kunder er tilfredse med. Vi bruger TrustPilot som indikator for mobilselskabernes kundetilfredshed.

  • Hvordan finder jeg frem til mit mobilforbrug?

    Det er en god idé at undersøge sig mobilforbrug og derefter shoppe mobilabonnementer som matcher dine behov. For eksempel giver det ikke mening at betale ekstra for ubegrænset taletid, hvis dit faktiske forbrug kun er 5 timer om måneden. I dag er det ret let at regne ens mobilforbrug ud. Hvis du allerede har et mobilabonnement giver din nuværende udbyder med stor sandsynlighed mulighed for at set dit mobilforbrug på deres hjemmeside. Det sker typisk under fanebladet selvbetjening, hvor du logger ind med dine kontooplysninger. En anden løsning er at tjekke dit mobilforbrug direkte på mobil telefonen. Der findes talrige gode apps til både Android og iOS hvormed du kan overvåge dit mobilforbrug og blive alarmeret hvis du overstiger din månedlige grænse.

  • Hvordan skifter jeg mobilabonnement?

    Tanken om at skifte teleselskab kan godt virke uoverskuelig, men i virkeligheden er det meget nemt at skifte mobileabonnement, hvis blot du ved hvordan man gør. Det føste du skal gøre er selvfølgelig at finde et mobilabonnement som matcher dine aktuelle behov. Du kan finde dit nye mobilabonnement ved at søge på denne side. Når du har fundet et godt abonnement som passer til dine behov, så klikker du på knappe “Bestil” hvorefter du vil blive sendt videre til en bestillingsside hos udbyderen. På teleselskabets bestillingsside som du lander på vil du være istand til at bestille dit nye abonnement. Sideopbygningen varierer fra teleselskab til teleselskab men princippet er det samme. Du kan her blandt andet bestemme om du ønsker et oprette et nyt telefonnummer eller beholde dit nuværende. Hvis du vælger at bibeholde et eksisterende nummer vil dit nye mobilselskab klare alt det praktiske i forhold til at opsige dit nuværende mobilabonnement. Så simpelt er det! Det er i dag de færreste mobilselskaber som “låser” deres kunder i en såkaldt bindingsperiode på deres mobilabonnementer. En bindingsperiode er en minimumsperiode for et mobilabonnement. Omkring bindingsperioder er det tilsyneladende kun TDC som stadig opererer med en sådanne. De andre mobilselskaber er for længst rykket videre! Hvis du er i en bindingsperiode skal du vente til den er udløbet med at tegne et nyt abonnement. Efter du har bestilt et nyt mobilabonnement, vil dit nye mobilselskab oplyse dig fra hvilken dato du vil overgå til din nye udbyder ved nummerflytning. På denne dato skal du ganske simpelt udskifte sim-kortet i din telefon og så er du allerede flyttet! Hvis du har bestilt et nyt telefonnummer, vil du typisk få tilsendt et sim-kort med det samme.

Mobilabonnement — Den komplette guide

Inden du går i gang med at sammenligne mobilabonnement priser, er det vigtigt at du sætter dig godt ind i emnet. I denne artikel vil vi gennemgå alle de vigtigste områder, så du kan tage den bedste beslutning i forhold til valg af mobilabonnement

Hvad er et mobilabonnement?

Svaret kommer her.

Er du i tvivl eller har du brug for hjælp?

Kontakt os få svar med det samme. Vi svarer alle hverdage mellem 9 og 19. Du kan kontakte os på telefon, e-mail, eller chat. Vi ser frem til at hjælpe dig

Kontakt os

”Rimelig.dk hjalp med en årlig besparelse på 2.300 kr. Tak for hjælpen!”

Mikkel A., Esbjerg
"Perfekt"
Baseret på 371 købsanmeldelser

”Jeg havde ingen idé om at det kunne være så nemt at sammenligne priser”

Josephine S., Roskilde

Gratis overvågning af priser

Spar tid og penge. Få automatisk besked når der er nye tilbud tilgængelige

Hver email indeholder et link til at framelde sig. Vi sender aldrig spam.

YouSee
Nordea
Plenti
Danske Bank
3F
Santander

Sådan fungerer Rimelig.dk

Rimelig.dk er en sammenligningsplatform som gør det nemt at finde det bedste produkt til den bedste pris. Find produkter der matcher dit behov.

Trin 1

Find dit behov

Undgå at betale overpris for et produkt du ikke har behov for - Svar på nogle få spørgsmål, så analyserer vi os frem til dit faktiske behov.

Trin 2

Sammenlign

Ud fra dit faktiske behov, kan du nemt og overskueligt sammenligne de bedste priser på produkter der matcher dine behov. Det er hurtigt og smart.

Trin 3

Vælg frit

Når du har fundet det perfekte produkt, klikker du dig ind på tilbuddene for at opnå prisen du fandt her via Rimelig.dk. Det sjove er, at du sparer penge!

Vi er fra København og hjælper brugere i hele Danmark

Blegdamsvej 6, 2200 København N, Danmark
Læs mere om os her
Kontakt os